Little girl with autistic disorder and mother doing puzzle at home
A szolgáltatás átmenetileg nem elérhető!
A fejlesztést végzi: Timkó Szilvia Anna, gyógypedagógus
Bemutatkozás
Timkó Szilvia vagyok, pszichopedagógia és autizmus-spektrum zavarok pedagógiája szakirányokon végzett gyógypedagógus. Az autizmus szakirány elvégzését követően több specifikus képzésben sajátítottam el módszereket, pl. az autizmus specifikus pedagógiai felmérés, a képcserés kommunikáció, vagy az érzelmek megértés alapú kezelése, melyeket azóta is beépítek a foglalkozásokba.
A fejlesztés menete
Akár van a gyermeknek autizmus diagnózisa, akár nincs, a fejlesztést megelőzi egy első szülőkonzultáció, melyen van lehetőségünk átbeszélni, hogy miben szeretnének segítséget kérni, miben tudok segíteni.
A gyermekekkel történő első néhány alkalmak az ismerkedésről, célzott felmérésről szólnak, hogy a további fejlesztési órákon valóban a céljaink felé haladjunk a gyermek személyiségét, egyéni szükségleteit, érdeklődési körét, haladási ütemét figyelembe véve és tiszteletben tartva. A fejlesztés kerete és módszertani alapjai azonosak, egyúttal minden kisgyermeknél eltérő is, egyénre szabott. Például a vizuális támogatást kiemelten fontosnak tartom, azonban ennek formája (tárgyak, képek, írott forma), mértéke, jellege (digitális vagy papíralapú) mindenkinél kicsit más. Ugyanez jellemzi a többi eszköz bevezetését is. Leggyakrabban napirend, munkarend, vizualizált szabályok, időmérők, Én-könyv, napló eszközöket vezetjük be elsőként, melyeket fejlesztésen kívül is érdemes használni. Fontosnak tartom a személyre szabott jutalmazást, struktúra megteremtését, a gyermekek számára biztonságot jelentő környezet biztosítását. A fejlesztéseken kiemelt szerepet kap a szociális-kommunikációs készségek fejlesztése, melyek során igyekszem a megfelelő eszközökkel támogatni a gyermekeket, családokat. Például gyakran írok (írunk akár a gyermekkel együtt) szociális történetet, az érzelmek felismerése és kezelése is kiemelt szerepet kap.
A rendszeres fejlesztés elengedhetetlen, mely optimális esetben kiegészül a családokkal való folyamatos együttműködéssel. Ha a családok nyitottak, gyakran adok az órához kapcsolódó rövid házi feladatot, mely a folyamatos gyakorlást, általánosítást segíti.
Kinek a jelentkezését várjuk
Leginkább a jó értelmű, beszélő óvodás, iskolás korosztály számára tudok fejlesztést biztosítani.
Olyan gyermekek jelentkezését is várjuk, akiknek nincs autizmus diagnózisuk, de szeretnének ügyesedni a barátkozásban, beszélgetésben, indulataik kezelésében, érzelmeik megértésében, idejük jobb beosztásában.
A fejlesztés időtartama
Az órák időtartama 50 perc.
A fejlesztés díja: 12.000 Ft/ alkalom (50 perc)
Iratkozzon fel, és értesüljön az elsők között akcióinkról!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque mattis ornare mi, a pulvinar metus vulputate sed.
no-repeat;left top;; auto 10px color:#fff;[mc4wp_form id="73"] no-repeat;left top;; auto 10px color:#fff;